logo1

Pravna rešitev v 15 min za samo 29.90 €

ali

V samo 15 minutah rešimo 90% vseh težav!

Poišči svojo pravico!

Pravnik na dlani
najem poslovnih prostorov

Kako urediti najem poslovnih prostorov?

Najem poslovnih prostorov je ključna odločitev za vsako podjetje. Raznolikost možnosti in prilagodljivost ponudbe omogočata, da najem poslovnih prostorov postane ključni korak za produktivno delovno okolje in pot do uspeha. A tako kot pri vseh podobnih odločitvah, je tudi v tem primeru potrebno slediti postopkom in skleniti pogodbo, ki bo nam kot najemniku varovala pravice in dolžnosti.

Pravna podlaga in najemna pogodba

Najemno razmerje za najem poslovnih prostorov (pisarne, delavnice, skladišča …) se od 19. junija 2021 ureja po Obligacijskem zakoniku (OZ). Ta pogodbenim strankam omogoča nekoliko več svobode pri sklepanju najemne pogodbe, hkrati pa lahko to morda pomeni tudi več dilem, zato se brez oklevanja posvetujte tudi s pravnim strokovnjakom. Ne pozabite pa, da za vsa najemna razmerja, ki so bila sklenjena pred 19. junijem 2021, še vedno velja Zakon o poslovnih stavbah in poslovnih prostorih (ZPSPP).

Niste prepričani, če vaša najemna pogodba vključuje vse potrebne elemente? Naj vam jo pregleda in sestavi Pravnik na dlani! Tako boste lahko poslovali v miru in brez skrbi.

Ker najem prostora ni tako zavezujoč kot nakup nepremičnine, v večini primerov predstavlja dobro odločitev. Še posebej, če ne morete predvideti, v kakšnem obsegu bo poslovanje potekalo v prihodnosti. Hkrati se morate kot najemnik tudi prilagajati najemodajalcu, zato je nujno skleniti natančno najemno pogodbo, ki naj bo pisna. V najemni pogodbi morajo biti določeni podatki o obeh strankah in najemnini, o trajanju najemne pogodbe in možnostih podaljšanja, morebitnih dodatnih stroških, kako je z vzdrževanjem in možnostjo odpovedi pogodbe …

Informacij, ki morajo biti vključene, res ni malo. Splet sicer ponuja veliko vzorcev, ki pa so po izkušnjah pomanjkljivi, zato vam polagamo na srce, da najdete strokovno pravno pomoč. Pravni strokovnjaki poznajo zakon in vse možne zanke, ki bi vas lahko drago stale.

Najem poslovnih prostorov - na kaj moramo biti pozorni?

Nujno torej je, da smo pozorni na pravilnost in konkretnost sam najemne pogodbe. Kaj pa je tisto, na kar moramo bit pozorni pred tem? Predvsem je nujno, da se prepričamo, da so prostor resnično ustreza našim potrebam in zahtevam, da je lokacija primerna in priročna za naše stranke in tudi, da prostor ustreza predpisom za dejavnost, ki jo opravljamo. Ključno je tudi, da je znesek najema vzdržen za naš proračun tudi v prihodnje, v primeru krize ali manjšega obsega dela.

Najemna pogodba se navadno sklepa za daljše obdobje, prihodnost je nepredvidljiva, zato je nujno, da najemna pogodba natančno določa vse pravice in dolžnosti obeh strank.

Prepričajte se, da je vse zapisano tako kot mora biti – naj vam jo pregleda Pravnik na dlani!

Prenehanje najemnega razmerja

Kot že povedano, morajo v pogodbi biti natančno določeni pogoji prenehanja pogodbe. Prepričajte se, da so vključeni tudi odstopni (odpovedni) razlogi in odpovedni roki.

Sicer najemna pogodba preneha veljati:

  • s pretekom časa (pogodba je sklenjena za določen čas, npr. 5 let, po petih letih se pogodba prekine),
  • sporazumno (pogodbeni strani se dogovorite o predhodnem prenehanju; priporočljivo je, da v tem primeru že predhodno v pogodbi definirata možne vzroke),
  • z odpovedjo s strani najemodajalca (razlogi morajo biti zakonsko upravičeni, določen mora biti tudi smiseln odpovedni rok),
  • z odstopom od pogodbe (razlogi za odstop morajo biti v najemni pogodbi natančno opisani).

Prišel si do konca. Za več pokliči Pravnik na dlani 01 280 8000

No post here!