Poznate svoje pravice pri pravnih težavah? V rubriki Pravnik odgovarja bomo odgovarjali na vaša pravna vprašanja. Tako bomo pomagali pri dvomih o zakonodaji ter vam tako pomagali rešiti težavo ali predstaviti vaše pravice in možnosti.
Življenje nas kdaj tudi neprijetno preseneti: nesreča, ločitev ali razhod, težave v službi, reklamacije, poškodbe, zapuščina, težave z davki, institucijami. V takšnih in podobnih primerih se pogosto znajdemo v položaju, ko ne vemo natančno, kakšne so naše pravice ali možnosti, ker nismo pravni strokovnjaki in ne poznamo celotne zakonodaje. Toda vsako pravno vprašanje ima odgovor! In če ne poznate aktualne zakonodaje, da bi si nanj lahko odgovorili sami, se je za pravni nasvet dobro obrniti na pravnika.
V rubriki Pravnik odgovarja bo pravnik storitve Pravnik na dlani odgovarjal na vaša vprašanja s kateregakoli pravnega področja. Civilno pravo, delovno pravo, kaznovalno pravo ali družinsko pravo. Morda pa ima kdo podobno težavo kot vi in mu boste s postavljenim vprašanjem pomagali do odgovora in rešitve.
Današnje vprašanje:
Pozdravljeni! Kupila sem avto v avto hiši star 4 leta, pod klavzulo “videno-kupljeno”. Po štirih mesecih je treba zamenjati celoten motor. Avto naj bi bil sicer v garanciji, a ker ni bilo servisov v pravih intervalih, mi garancije niso odobrili. Ali je prodajalec dolžan kriti škodo? Avto se je pokvaril po treh mesecih od nakupa. Hvala za odgovor, Andreja T.
Pravnik odgovarja
Spoštovana Andreja iz vprašanja sicer ne izhaja nekaj pomembnih podrobnosti, pa vendar vam bomo poizkusili zadevo obrazložiti.
Za vaš primer velja Zakon o varstvu potrošnikov. Avto ste kupili v avto hiši, ki vam je verjetno dala dodatno garancijo na kupljeno vozilo.
V vašem primeru gre sigurno za skrito napako in neskladnost blaga. To ureja Zakon o varstvu potrošnikov v členih 71. in dalje.
Menimo, da je prodajalec vedel ali bi moral vedeti, da vozilo ni bilo servisirano v pravih intervalih. Zato se morate ravnati po garanciji, ki vam jo je dal prodajalec. Če te garancije ni dal, stopi v veljavo Zakon o varstvu potrošnikov in grajanje napak zaradi neskladnosti blaga oziroma skrite napake. Glede na navedbe iz vprašanja rok še ni zamujen.
Rešitev primera
Predlagamo vam, da se pisno obrnete na prodajalca in zahtevate eno od treh možnih rešitev – popravilo na stroške prodajalca, zmanjšanje kupnine ali razdrtje kupoprodajne pogodbe. Vsekakor vse kar delate oziroma kontaktirate s prodajalcem opravljate v pisni obliki, saj vam bo to prišlo prav v primeru sodnega spora.
Žal niste napisala kdo vam ni odobril garancije – ali uradni prodajalec znamke vozila ali prodajalec. Tako vam ne moremo točno opredeliti odgovornosti in lahko le domnevamo, da se morate obrniti na prodajalca, ki pa je pravna oseba in je to za vas bolje, kot da bi vozilo kupili od fizične osebe.
Predlagamo torej, da se z zahtevkom obrnete na prodajalca in v primeru zavrnitve vseh vaših zahtevkov vložite ustrezno tožbo na pristojno sodišče. Pristojnost se določi glede na sedež prodajalca vozila.
Imate tudi sami problem z solastnino? Vam solastniki povzročajo probleme in ne veste, kako jih rešiti? Pravnik na dlani vse potrebne odgovore, ki so le en klic stran! Pokličite 01 280 8000 še danes!
Želite prebrati več vsebine o družinskem pravu? Preberite članke v zavihtku “Družinsko pravo” in rešite svoje dileme in skrbi.
Če potrebujete pravni nasvet ali ne veste, kako bi se lotiti reševanja nastale situacije, ker ne poznate svojih pravic in možnosti, lahko odgovor dobite s klicem na 012808000 – Pravnik na dlani, vsak delovnik med 8. in 20. uro.