logo1

Pravna rešitev v 15 min za samo 29.90 €

ali

V samo 15 minutah rešimo 90% vseh težav!

Poišči svojo pravico!

Pravnik na dlani
nakup rabljenega vozila v okvari

Pravnik odgovarja: Nakup rabljenega vozila s skrito napako

Poznate svoje pravice pri pravnih težavah? V rubriki Pravnik odgovarja bomo odgovarjali na vaša pravna vprašanja. Tako bomo pomagali pri dvomih o zakonodaji ter vam tako pomagali rešiti težavo ali predstaviti vaše pravice in možnosti.

Življenje nas kdaj tudi neprijetno preseneti: nesreča, ločitev ali razhod, težave v službi, reklamacije, poškodbe, zapuščina, težave z davki, institucijami. V takšnih in podobnih primerih se pogosto znajdemo v položaju, ko ne vemo natančno, kakšne so naše pravice ali možnosti, ker nismo pravni strokovnjaki in ne poznamo celotne zakonodaje. Toda vsako pravno vprašanje ima odgovor! In če ne poznate aktualne zakonodaje, da bi si nanj lahko odgovorili sami, se je za pravni nasvet dobro obrniti na pravnika.

V rubriki Pravnik odgovarja bo pravnik storitve Pravnik na dlani odgovarjal na vaša vprašanja s kateregakoli pravnega področja. Civilno pravo, delovno pravo, kaznovalno pravo ali družinsko pravo. Morda pa ima kdo podobno težavo kot vi in mu boste s postavljenim vprašanjem pomagali do odgovora in rešitve.

nakup rabljenega vozila

Današnje vprašanje:

Pozdravljeni! Kupil sem rabljen avto, vendar so se začele kaj kmalu pojavljati skrite napake – okvare, ki lahko vplivajo na pravilno delovanje motorja in tudi vožnjo. Prodajalec zanika odgovornost, ker napake razume kot izrabljen potrošni material, kar v garanciji, ki jo je izstavil ob prodaji, naj ne bi bilo zajeto.

Menim, da zatikanje prestavne ročice lahko vpliva na varno vožnjo, zato sprašujem, ali je kakšna možnost, da popravilo uveljavljam pri prodajalcu.

Pravnik odgovarja

Večina prodajnih pogodb vsebuje klavzulo videno – kupljeno, ki pa prodajalca ne varuje pred napakami, ki jih pred kupcem prikrije ali ko gre za skrito napako.

V vašem primeru gre za napako, ki je z običajnim pregledom pri prevzemu ni bilo mogoče opaziti. To je skrita napaka. O taki napaki moramo prodajalca obvestiti v osmih dneh, šteto od dneva, ko smo napako opazili (subjektivni rok), oziroma najkasneje v šestih mesecih od tedaj, ko je bilo vozilo izročeno (objektivni rok).

Klavzula videno – kupljeno prodajalca ne ščiti v primeru skrite napake. Skrita napaka je tista, ki je ni mogoče ugotoviti z običajnim pregledom avtomobila. V vašem primeru bi bila lahko napaka na menjalniku skrita napaka.

Novi zakon o varstvu potrošnikov

Od 26. januarja letos velja novi zakon o varstvu potrošnikov, ki določa, da prodajalcu vozila ob prodaji rabljenega vozila potrošniku ni treba izdati garancijskega lista za obdobje najmanj enega meseca, lahko pa potrošnik uveljavlja neskladnost vozila. Novi zakon o varstvu potrošnikov garancijo enega meseca, kar je sicer zelo kratko obdobje, torej ukinja, a hkrati uvaja pomembne spremembe pri stvarni napaki.

Po prejšnji zakonodaji je potrošnik lahko uveljavljal pravice za nedelujoče vozilo še eno leto. Ta del starega zakona še vedno velja za vozila, kupljena pred uveljavitvijo novega zakona, torej pred 26. januarjem. Novi zakon o varstvu potrošnikov pa ne govori več o stvarni napaki blaga, temveč o njegovi neskladnosti. Za vsa rabljena vozila, kupljena po 26. januarju, je ugotovljeno neskladnost načeloma mogoče uveljavljati kar dve leti.

Tudi na področju garancije prinaša zakon o varstvu potrošnikov pomembno novost – potrošnik bo za izdelke, ki bodo dani na trg po začetku njegove uporabe (od 26. 1. 2023), garancijo lahko uveljavljal le pri garantu, torej podjetju, ki je dajalec garancije, ali pri njegovem pooblaščenem servisu. Garant je običajno proizvajalec izdelka, v primeru uvoženih izdelkov pa za proizvajalca šteje tudi uvoznik in distributer izdelka. Prodajalec izdelka je garant le, če izda garancijski list.

Veljavni zakon določa, da lahko potrošnik uveljavlja pravice iz naslova garancije tako pri proizvajalcu kot pri prodajalcu izdelka, za katerega je bil izdan garancijski list. To pravilo bo še vedno veljalo za vse izdelke, ki bodo kupljeni pred 26. 1. 2023.

Na podlagi povedanega vsekakor menimo, da lahko odpravo napake in popravilo zahtevate od prodajalca.

Če potrebujete pravni nasvet ali ne veste, kako bi se lotiti reševanja nastale situacije, ker ne poznate svojih pravic in možnosti, lahko odgovor dobite s klicem na 012808000 – Pravnik na dlani, vsak delovnik med 8. in 20. uro.

Prišel si do konca. Za več pokliči Pravnik na dlani 01 280 8000

No post here!