Kazalo
Poznate svoje pravice pri pravnih težavah? V rubriki Pravnik odgovarja bomo odgovarjali na vaša pravna vprašanja. Tako bomo pomagali pri dvomih o zakonodaji ter vam tako pomagali rešiti težavo ali predstaviti vaše pravice in možnosti.
Življenje nas kdaj tudi neprijetno preseneti: nesreča, ločitev ali razhod, težave v službi, reklamacije, poškodbe, zapuščina, težave z davki, institucijami. V takšnih in podobnih primerih se pogosto znajdemo v položaju, ko ne vemo natančno, kakšne so naše pravice ali možnosti, ker nismo pravni strokovnjaki in ne poznamo celotne zakonodaje. Toda vsako pravno vprašanje ima odgovor! In če ne poznate aktualne zakonodaje, da bi si nanj lahko odgovorili sami, se je za pravni nasvet dobro obrniti na pravnika.
V rubriki Pravnik odgovarja bo pravnik storitve Pravnik na dlani odgovarjal na vaša vprašanja s kateregakoli pravnega področja. Civilno pravo, delovno pravo, kaznovalno pravo ali družinsko pravo. Morda pa ima kdo podobno težavo kot vi in mu boste s postavljenim vprašanjem pomagali do odgovora in rešitve.
Današnje vprašanje:
Pozdravljeni! Kupil sem rabljen avto, vendar so se začele kaj kmalu pojavljati skrite napake – okvare, ki lahko vplivajo na pravilno delovanje motorja in tudi vožnjo. Prodajalec zanika odgovornost, ker napake razume kot izrabljen potrošni material, kar v garanciji, ki jo je izstavil ob prodaji, naj ne bi bilo zajeto.
Menim, da zatikanje prestavne ročice lahko vpliva na varno vožnjo, zato sprašujem, ali je kakšna možnost, da popravilo uveljavljam pri prodajalcu.
Pravnik odgovarja
Večina prodajnih pogodb vsebuje klavzulo videno – kupljeno, ki pa prodajalca ne varuje pred napakami, ki jih pred kupcem prikrije ali ko gre za skrito napako.
V vašem primeru gre za napako, ki je z običajnim pregledom pri prevzemu ni bilo mogoče opaziti. To je skrita napaka. O taki napaki moramo prodajalca obvestiti v osmih dneh, šteto od dneva, ko smo napako opazili (subjektivni rok), oziroma najkasneje v šestih mesecih od tedaj, ko je bilo vozilo izročeno (objektivni rok).
Klavzula videno – kupljeno prodajalca ne ščiti v primeru skrite napake. Skrita napaka je tista, ki je ni mogoče ugotoviti z običajnim pregledom avtomobila. V vašem primeru bi bila lahko napaka na menjalniku skrita napaka.
Novi zakon o varstvu potrošnikov
Od 26. januarja
letos velja novi zakon o varstvu potrošnikov, ki določa, da prodajalcu vozila
ob prodaji rabljenega vozila potrošniku ni treba izdati garancijskega lista za
obdobje najmanj enega meseca, lahko pa potrošnik uveljavlja neskladnost vozila.
Novi zakon o varstvu potrošnikov garancijo enega meseca, kar je sicer zelo
kratko obdobje, torej ukinja, a hkrati uvaja pomembne spremembe pri stvarni
napaki.
Po prejšnji
zakonodaji je potrošnik lahko uveljavljal pravice za nedelujoče vozilo še eno
leto. Ta del starega zakona še vedno velja za vozila, kupljena pred
uveljavitvijo novega zakona, torej pred 26. januarjem. Novi zakon o varstvu
potrošnikov pa ne govori več o stvarni napaki blaga, temveč o njegovi
neskladnosti. Za vsa rabljena vozila, kupljena po 26. januarju, je ugotovljeno
neskladnost načeloma mogoče uveljavljati kar dve leti.
Tudi na področju
garancije prinaša zakon o varstvu potrošnikov pomembno novost – potrošnik bo za
izdelke, ki bodo dani na trg po začetku njegove uporabe (od 26. 1. 2023),
garancijo lahko uveljavljal le pri garantu, torej podjetju, ki je dajalec
garancije, ali pri njegovem pooblaščenem servisu. Garant je običajno
proizvajalec izdelka, v primeru uvoženih izdelkov pa za proizvajalca šteje tudi
uvoznik in distributer izdelka. Prodajalec izdelka je garant le, če izda
garancijski list.
Veljavni zakon
določa, da lahko potrošnik uveljavlja pravice iz naslova garancije tako pri
proizvajalcu kot pri prodajalcu izdelka, za katerega je bil izdan garancijski
list. To pravilo bo še vedno veljalo za vse izdelke, ki bodo kupljeni pred 26.
1. 2023.
Na podlagi
povedanega vsekakor menimo, da lahko odpravo napake in popravilo zahtevate od
prodajalca.
Še druge uporabne vsebine
- Več o uveljabljanju reklamacije in ostalih pravic potrošnikov si preberite v tem članku (KLIK)
- Novi zakon o Varstvu ptrošnikov (ZVPot-1) si preberite tukaj (KLIK)
- Naši pravniki odgovorijo na različna pravna vprašanja, s katerimi se srečujemo v vsakdanjem življenju. Nabor odgovorov si lahko preberite v rubriki "Pravnik odgovarja".
Če potrebujete pravni nasvet ali ne veste, kako bi se lotiti reševanja nastale situacije, ker ne poznate svojih pravic in možnosti, lahko odgovor dobite s klicem na 012808000 – Pravnik na dlani, vsak delovnik med 8. in 20. uro.