logo1

Pravna rešitev v 15 min za samo 29.90 €

ali

V samo 15 minutah rešimo 90% vseh težav!

Poišči svojo pravico!

Pravnik na dlani
izguba prtljage

Izguba prtljage – kako rešiti nočno moro vsakega turista?

Vsi nestrpno pričakujemo letni dopust, ko naj bi se končno odpočili od napornega leta. Vendar pa se na potovanju z letalom lahko zgodi nekaj res neprijetnega – izguba prtljage. V takem stresnem trenutku je pomembno ohraniti mirno kri. Izguba prtljage je stresna, vendar je pomembno, da ostanete organizirani in sledite postopku, ki bo povečal možnosti za pridobitev vaše prtljage nazaj ali prejemanje ustrezne odškodnine. Imejte v mislih, da je prtljaga pogosto le zamujena, ne izgubljena, in bo običajno dostavljena na vaš naslov v nekaj dneh.

JE VAŠA PRTLJAGA POŠKODOVANA?

Po pristanku si vzemite čas, da pregledate v kakšnem stanju je vaš kovček. Če ugotovite, da je poškodovan, se zglasite pri okencu vašega letalskega prevoznika, kjer boste z uslužbencem preverili stanje in izpolnili poročilo. Zelo prav vam bo prišla slika prtljage pred letom. Z Montralsko konvencijo iz leta 1999 je določeno, da je letalski prevoznik odgovoren za sprejeto prtljago, vendar z določenimi omejitvami. Potrebno je torej preverite, ali letalski ponudnik krije poškodbe, nastale zaradi vremenskih razmer, prenapolnjenega kovčka, kako je z odrgninami … Načeloma so zahtevki za povrnitev večje škode pozitivno končajo z zadovoljstvom na obeh straneh.

KAJ JE POTREBNO STORITI, ČE PRTLJAGE NE DOBIMO?

Kaj pa, če na tekočem traku za prtljago kar ni in ni vašega kovčka? Takoj ko opazite, da je vaša prtljaga izgubljena, se obrnite na letalsko družbo, s katero ste potovali. To storite na letališču, pri pultu za izgubljeno prtljago (lost and found). Skupaj z zaposlenim boste izpolnili uradno prijavo o izgubi (missing baggage report). V obrazcu je potrebno temeljito opisati svojo prtljago po izgledu in vsebini. Priporočljivo je, da ste pri tem kar se da natančni. Ko bodo vašo prtljago našli, jo bodo namreč odprli in preverili ujemanje podatkov z vsebino prtljage. Po izpolnitvi obrazca dobite referenčno številko s katero lahko na spletni strani »WorldTracker« preverjate stanje in lokacijo svoje prtljage. Po končanem postopku zahtevajte pisno potrdilo oz. kopijo obrazca.

Če imate sklenjeno zavarovanje za potovanje, je naslednji korak kontaktiranje vašega zavarovalnega podjetja. Preverite drobni tisk in pogoje, pod katerimi velja kritje stroškov, ki so nastali zaradi izgube prtljage, in natančno sledite navodilom zavarovalnice pri podaji zahtevka. Običajno boste morali predložiti dokazilo o potovanju in kopijo prijave, ki ste jo na letališču oddali letalski družbi.

Morda vseeno niste prepričani, kako ravnati? Se je pri postopku zalomilo in ne veste kako naprej?

Posvetujte se s Pravnikom na dlani, ki je na telefonski številki 01 280 8000 dosegljiv vsak delovnik med 8. in 20. uro.

KAKO NAPREJ?

Sedaj, ko ste ostali brez prtljage, si morate zagotoviti najnujnejše stvari, ki jih potrebujete – obleke, pripomočke za osebno higieno … Ne pozabite si vseh računov tudi shraniti, saj se kasneje na podlagi njih zahteva povrnitev stroškov. Pri tem bodite obzirni in kupujte res najnujnejše potrebščine in ne luksuzne kose oblačil, da boste lažje zahtevali povračilo.

In sedaj čakate. Ko bodo vašo prtljago locirali, vam bodo to tudi sporočili. Praviloma je tako, da vem prtljago nato dostavijo do vaše nastanitve oz. do tam, kjer se dogovorite. Zraven vam morajo izročiti tudi zaključno poročil o izgubljeni prtljagi, pomembno je, da ga dobite.

ZAHTEVA ZA POVRNITEV STROŠKOV

Po prejemu prtljage imate 21 dni časa, da letalski družbi s katero ste potovali oddate zahtevek za povrnitev stroškov, ki ga najdete na njihovi spletni strani. Znesek je odvisen od vsake družbe posebej. Zahtevi morate priložiti tudi skenirane račune o nakupih najnujnejših dobrin, skeniran boarding pass, prijavo o izgubi prtljage, ki ste jo izpolnili na letališču in skenirano nalepko, ki ste jo imeli na kovčku. Po tem naj bi vam letalska družba povrnila denar. V primeru, da denarja ne povrnejo, lahko povračilo uveljavljate pri svoji zavarovalnici v Sloveniji. Morate pa vedeti, da se možnosti povračila s strani letalske družbe in zavarovalnice izključujeta – denarja torej ne morete dobiti dvakrat.

21 dni je prav tako doba, v kateri se lahko vaša prtljaga še najde. Po tem iz zamujene prtljage postane izgubljena – izguba prtljage. V primeru, da po treh tednih prtljage ne dobite, se zopet obrnite na letalskega prevoznika, s katerim ste leteli. Obiščite njihovo spletno stran, kjer boste našli navodila za prijavo izgubljene prtljage. Z izpolnjeno prijavo ste opravičeni do odškodnine, ki lahko šteje tudi do 1300 EUR na osebo, ne glede na število kosov izgubljene prtljage. Zopet boste morali predložiti tudi vse potrebne dokumente.

Prišel si do konca. Za več pokliči Pravnik na dlani 01 280 8000

No post here!