Pravna rešitev v 15 min za samo 29.90 €

V samo 15 minutah rešimo 90% vseh težav!

Poišči svojo pravico!

Pravnik na dlani
pravnik odgovarja

Pravnik odgovarja: nov avto z napako – kaj lahko naredim?

Poznate svoje pravice pri pravnih težavah? V rubriki Pravnik odgovarja bomo odgovarjali na vaša pravna vprašanja. Tako bomo pomagali pri dvomih o zakonodaji ter vam tako pomagali rešiti težavo ali predstaviti vaše pravice in možnosti.

Življenje nas kdaj tudi neprijetno preseneti: nesreča, ločitev ali razhod, težave v službi, reklamacije, poškodbe, zapuščina, težave z davki, institucijami. V takšnih in podobnih primerih se pogosto znajdemo v položaju, ko ne vemo natančno, kakšne so naše pravice ali možnosti, ker nismo pravni strokovnjaki in ne poznamo celotne zakonodaje. Toda vsako pravno vprašanje ima odgovor! In če ne poznate aktualne zakonodaje, da bi si nanj lahko odgovorili sami, se je za pravni nasvet dobro obrniti na pravnika.

V rubriki Pravnik odgovarja bo pravnik storitve Pravnik na dlani odgovarjal na vaša vprašanja s kateregakoli pravnega področja. Civilno pravo, delovno pravo, kaznovalno pravo ali družinsko pravo. Morda pa ima kdo podobno težavo kot vi in mu boste s postavljenim vprašanjem pomagali do odgovora in rešitve.

Današnje vprašanje:

Dne 4.11.2024 sem v avto hiši AVTO SLAK d. o. o. Trebnje, kupila čisto nov avto znamke VW Polo R- Line 1.0 TSI, za katerega sem odštela 22.200 evrov. Že prvi dan, ko sem se peljala proti Ljubljani, sem ugotovila, da ne dela prestavna ročica in sicer nikakor ne gre iz tretje v drugo prestavo. Vse ostale prestave so delale brezhibno, ob menjavi iz tretje v drugo pa nikakor ni šlo, vrglo ga je v prosti tek, od tam pa ni šlo v drugo, ampak v prvo prestavo. Dan po nakupu sem ga takoj zjutraj odpeljala v Ljubljano na najbližji servis, kjer so potrdili napako. Napako naj bi odpravili v roku približno enega tedna. Kakšne so moje pravice? Jaz nikakor, kljub odpravljeni napaki, ne želim voziti tega avtomobila, saj je strah z moje strani še vedno prisoten. Ali lahko zahtevam nov avtomobil pri tej avtohiši? Namreč avto, ki ga stalno vozim po mehaničnih delavnicah, imam doma, starega 13 let. Ali imam pravico zahtevati denar nazaj? Zahvaljujem se za odgovora. Nataša P. 

Pravnik odgovarja

Spoštovana Nataša, vaš nakup in vse povezano z njim se lahko presoja po pravilih Zakona o varstvu potrošnikov.

Poglavje IX. obravnava odgovornost proizvajalca za blago z napako. Po prvem odstavku 58. člena je proizvajalec dolžan povrniti škodo, ki nastane zaradi napake na blagu, če se zgodi smrt ali poškodba. Tega v vašem primeru zaenkrat ni bilo.

V vašem primeru gre za neskladnost blaga, kar pomeni, da napaka na menjalniku pomeni, da blago – osebni avtomobil – ni skladno z namenom za kateri je bil kupljen. Člen 60. določa kdaj ima blago napako. V vašem primeru je napaka menjalnika to, kar zakon določa kot nevarnost in predstavitev blaga glede na njegovo namembnost. To določajo členi 71. in dalje. Kupec, lahko zahteva po 81. členu (in dalje) od prodajalca vzpostavitev skladnosti blaga kar pomeni, da je prodajalec v razumnem roku, ki ni daljši od 30 dni to napako odpravi in brezplačno vzpostavi skladnost. Ta rok se lahko v izrednih primerih podaljša še za 15 dni. V primeru, da prodajalec v teh rokih napake ne odpravi ima kupec na podlagi čl. 83 možnost, da zahteva znižanje kupnine ali odstopi od pogodbe.

Odstop od prodajne pogodbe

Člen 83. člen  – znižanje kupnine in odstop od prodajne pogodbe določa naslednje

Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:

– prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali izvedel zamenjave blaga v skladu s tem zakonom oziroma je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga v skladu s šestim odstavkom prejšnjega člena;

– neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;

– narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali

– prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.

Pomemben pa je drugi odstavek tega člena, ki pravi da lahko – ne glede na prejšnji odstavek –  potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.

To je krajši opis zakonodajnih možnosti. Sedaj pa se bomo še opredelili do vaših navedb iz vprašanja. 

Pravnik odgovarja, kakšna je rešitev problema

Drugi odstavek člena 83. ZVP vam sicer omogoča možnost razveljavitve kupoprodajne pogodbe, saj se je neskladnost pojavila takoj po nakupu. Od prodajalca torej lahko zahtevate razveljavitev nakupa in sicer pisno na podlagi člena 83. ZVP.

Praksa pri takih primerih je nekoliko drugačna, saj prodajalci osebnih vozi na podlagi garancije najprej napako odpravljajo na stroške proizvajalca in šele kasneje, če napaka ni odpravljena v 45 dneh dajejo oziroma dopuščajo možnost vračila kupnine.

V primeru, da vam prodajalec zaradi vaših slabih občutkov odreče razveljavitev nakupa  pa imate le možnost vložitve tožbe na pristojnem sodišču. V primeru, da napaka ne bo odpravljena v največ 45 dneh pa imate vsekakor pavico zahtevati razdrtje kupoprodajne pogodbe. V primeru razdrtja pa bi vsaka stranka morala vrniti kar je prejela. Glede na to, da ste vi avto v servis oddala praktično naslednji dan po nakupu rok za odpravo napake teče od prvega naslednjega dne.

Edina možnost, da zahtevate razdrtje pogodbe je torej takrat, če prodajalec v zakonskem roku 45 dni od reklamacije napake ne bi popolnoma odpravil.

Niste zadovoljni s storitvijo ali izdelkom? Ukrepajte, saj je to vaša potrošniška pravica!

Posvetujte se s Pravnikom na dlani, ki vam bo pomagal do optimalne rešitve.

Želite prebrati več vsebine o civilnem prav? Preberite članke v zavihtku “Civilno pravo”  in rešite svoje dileme in skrbi.

Če potrebujete pravni nasvet ali ne veste, kako bi se lotiti reševanja nastale situacije, ker ne poznate svojih pravic in možnosti, lahko odgovor dobite s klicem na 012808000 – Pravnik na dlani, vsak delovnik med 8. in 20. uro.